Správa železnic zlepšila parametry hned několika tratí v Ústeckém kraji. Obnovou prošly mosty v krajské metropoli a Teplicích, nadjezd v Libochovanech a také traťový úsek v Litoměřicích. Stavební úpravy ocení nejen cestující, ale díky nižšímu hluku z železniční dopravy i lidé bydlící v blízkosti železnice. Celkové náklady všech tří staveb dosahují 343 milionů korun, na jejich spolufinancování se podílela Evropská unie z nástroje Just Transition Mechanism (JTM).
Díky stavebním pracím došlo například k náhradě nevyhovujícího ocelového mostu mezi střekovským a západním nádražím v Ústí nad Labem. Vlaky pod známou dominantou krajské metropole – Větruší – tak nově využívají tišší ocelobetonovou mostní konstrukci.

Nový most v Ústí nad Labem
Menší hlukovou zátěž pro své okolí přinesl i nový dvoukolejný most nedaleko stanice Teplice v Čechách (na úvodním fotu), výhledově na něm bude možné zvýšit traťovou rychlost až na 120 km/h. Změna jeho celkové délky zajistila zlepšení rozhledových poměrů na křižovatce Spojenecké ulice a ulice Na Hrázi, chodník pod mostem se rozšířil na dva metry.
Obnovou prošla i dvoukolejná trať napříč Litoměřicemi; nově získala protihlukovou stěnu, která snižuje dopady z provozu vlaků na okolní zástavbu. Součástí stavby byla i rekonstrukce silničního nadjezdu v Libochovanech, která zajistila plnohodnotný přístup do centra obce.
Správa železnic, státní organizace