Chomutovský magistrát nově disponuje tzv. Tichou linkou, která zprostředkovává online komunikaci s neslyšícími klienty úřadu v podobě online tlumočení nebo v podobě online přepisu. Úředníci magistrátu mohou využívat pro komunikaci s neslyšícím klientem metodu Tiché linky, kdy Infoservis v budově na Zborovské ulici je vybaven tabletem s mobilním připojením, přes který je možné zahájit online tlumočení či přepis.

     „Online tlumočení je určené pro osoby neslyšící, které používají znakový jazyk, zatímco online přepis je určen pro osoby neslyšící a používající psanou formu řeči, což bývají například senioři,“ vysvětluje princip obou metod Kamila Faiglová, vedoucí odboru sociálních věcí chomutovského magistrátu.

     Pracovnice Infoservisu a vybrané pracovnice odboru sociálních věcí jsou proškoleny pro zahájení požadavku na tlumočení, které je zahájeno max. 10 minut od zadání požadavku, a jsou schopny klienta doprovodit do konkrétní kanceláře. Požadavek na tlumočení může být zadán při neplánované schůzce až po příchodu klienta na úřad, nebo dopředu, pokud je s neslyšícím klientem schůzka plánovaná.

     „Neslyšící klienti většinou o Tiché lince vědí a mají s ní již zkušenosti. O dostupnosti Tiché linky na našem úřadě je navíc informuje nálepka u vstupu do budovy na Zborovské a na Infoservisu,“ dodává Faiglová.

     Chomutovský magistrát se snaží hendikepovaným občanům vycházet vstříc dlouhodobě. Již v roce 2011 byli pro základní komunikaci ve znakovém jazyce proškoleni vybraní úředníci a strážníci městské policie.

     Tichá linka je v provozu v České republice od roku 2008 a ročně uskuteční přes 25 tisíc spojení na více jak 300 místech. Provoz zajišťuje tým zkušených tlumočníků a přepisovatelů. Bezplatně ji provozuje obecně prospěšná společnost Tichý svět. Veškeré informace jsou dostupné na www.tichalinka.cz.

(zdroj: chomutov-mesto.cz)

(zdroj úvodní foto: kudyznudy.cz)