Tento výlet je více procházkou v přírodě, než turistickým výletem. Stihnete to pohodlně za dvě hodiny, délka přibližně 4 km. Zvládne to i dětský kočárek. Autem od Žalan projedete celou malebnou vesničku Černčice a na konci vlevo je ovčín a za ním bývala hospoda „U paní Hýblové“. Tady dobře zaparkujete. U bývalé hospody je turistický rozcestník. Vydejte se po zelené směrem na Kostomlaty a hned na začátku je ten nejtěžší, asi 100 metrový úsek, než se vyšplháte k dalšímu rozcestníku turistických značek u hájovny. Odtud doprava po zelené a pak už stále po asfaltové lesní cestě. Tu vůbec neopouštějte. Po přibližně 3,5 kilometrech dojdete na „T“ asfaltovou křižovatku, kde se dejte doleva a asi za 15 minut budete znovu na křižovatce turistických cest u hájovny. Odtud vpravo dolů a tady je už vaše zaparkované auto. Cestou bude několik výhledů na Krušné hory, plno různých lesních květin. Brzy z jara je tu hojně bledule jarní, celé bledulové koberce. Cestou je také jedno zastřešené odpočívadlo a u něj vlevo u cesty jedna rarita. Tou raritou je jakási polozemljanka. Zůstala tu po sovětských vojácích, kteří od roku 1968 okupovali naši zem. Nad obcí Kostomlaty tu před více než 30 lety měli vojenské cvičiště.

Také možné, ale trochu náročnější:

Celá trasa, po které jdete, obchází horu Zvon (vrchol 650 m n.m.). Na vrcholu hory je skalní útvar zajímavý také pro horolezce. Z popisované trasy se dá na Zvon vylézt, ale to už se podívejte na mapu nebo na mapy.cz a nejlépe schůdnou trasu si dohledejte. Není to už po značené turistické cestě a určitě už ne s kočárkem.

(red.)

Podléška – Jaterník trojlaločný
No, tak to je charakteristická květina jak Českého středohoří, tak ale i nedalekých Krušných hor.
Víte, že před pár lety byla vyhlášena v Německu Květinou roku? Myslím, že to bylo v roce 2015.
Bledule jarní – stihnete-li období kdy kvete, v druhé polovině cesty vpravo jí najdete celé lesní lány.
Polozemljanka po sovětských vojácích.
Plicník lékařský – také tento jarní pozdrav hojně najdete podél cesty kolem Zvonu.
A na konci cesty je pořízena tato podvečerní fotka Milešovky a pod ní ta bývalá turistická hospoda „U paní Hýblové“.